Storm och stickning – en lisa för själen 5/100

Vinden viner, det har den gjort hela dagen, och uppkopplingen kommer och går….. även mobilen kippar efter luft och är kontaktbar lite då och då. Ett inbokat Skype-möte har fått skjutas på och en del annat jobb också. Även om det ställer till när planer spricker, är det lite skönt att naturen ibland rycker in och ordnar till ett andrum i tiden.

Dagen i snöyran har mest handlat om att jobba vidare på projekt Pussyhat. Det blev inte som det var tänkt, på tok för stort, så det har blivit en mössa till som landade på en storlek i minsta laget…… hur svårt kan det vara? Tankarna har fått vandra och flyga i egna vindlingar längs det ena varvet efter det andra.

Detta med att hinna sjunka in i det man gör. Det hinner man väldigt sällan. Funderar kring den sönderhackade arbetstider elever har på sitt ”jobb”- skolan och då specifikt slöjd och andra skapande ämnen. En timma i veckan oftast. Hur klarar eleverna av att lära och göra allt det de faktiskt gör på den tiden. Jag har tillbringat ett dygn med fokus på projektet jag just nu har i fokus. Lyx, tänker jag. Och vilken fördel när det gäller att reflektera och planera .

Får lämna tanken öppen här, och lyfta in fortsättningen på nya bloggen http://www.modigamagiskamakers.se som bloggas parallellt med denna nu under #blogg100. Bloggen är skapad med Webbstjärnans tjänst Webbpedagog  och jag har som vision att dela arbets- och förhållningssätt från min slöjdverksamhet. Häng gärna på. Kom gärna med synpunkter, idéer och frågor!

Lämna en kommentar