Lyft debatten om skolan!

Det får bli en delning idag! Av bästa inlägget i skoldebatten på länge. Öppnar för dialog, den välbehövliga, så att vi tillsammans kan föra lärande framåt!
#debattlyft

ingelanetz

Idag har jag förmånen att få debattera skoldebatten med nedanstående text med tidningen Horisonten som plattform. Här hittar du Horisonten!

Malin Lernfelt, liberal debattör, levererar i Expressen en dräpande salva över svensk skolas ”rolighetsvurm” och en hel radda andra brister i ganska osorterad ordning. Som alltid genererar denna typ av klickraketer tämligen intressanta diskussioner bland skolfolk i sociala medier, så för detta vill jag tacka dig, Malin.

Men ungefär där fastnar tacket i halsen. Din text rymmer ärligt talat så många obegripliga ”sanningar” att jag blir, i nämd ordning, stum – arg – ledsen- frustrerad – stridslysten – konstruktiv. Det konstruktiva för mig består i att försöka bemöta det du säger.

Det finns många som, betydligt bättre än jag, skulle kunna smula sönder din argumentation utifrån att du skjuter dig själv i foten Skärmavbild 2016-03-03 kl. 17.28.31när du hävdar att ”alla som diskuterar skolfrågor bör känna till att allt som sker i skolan skall…

View original post 1 015 fler ord

Kommentera

