Nytt år och en ny vår!

Det blir spridda glimtar och nedslag i bloggvärlden för min del. Gång på gång på gång…… Många nystarter här har det blivit, bla 2 x blogg 100

Året som gått har varit maxat på alla plan och i så många olika riktningar att jag haft svårt att hitta fokus här och följa den linje som är min grundtanke…. Ledigheten nu över jul och det nya årets visioner och önskningar har fått mig att landa i att det är precis så det kommer att vara och att det är det som är mitt mål och min mening.

Det är jag- kort sagt! Mina intressen spretar. Jag tycker om mycket och tycker om mycket! Däribland skolan och lärande och allt dessa två fenomen symboliserar. Att lära är att leva och tvärt om och just detta att lärande sker hela tiden ligger bakom mitt driv att jobba för en skola som möjliggör precis det. En skola som är det ”makerspace” som bygger kunskaper och förmågor sprungna ur intresse, nyfikenhet, mod och passion att upptäcka sig själv i världen och hur man kan medskapa på ett sätt som gör alla delaktiga.

Så, framöver kommer denna plats att innehålla allt jag brinner för. Med ett gemensamt, det kommer allt att handla om lärande, möten och relationer i någon form.

 

 

 

 

Kommentera

