15 – Kollegialt lärande: Frida Lindén

Jo, jag vill vara en av dom;) Som söker och finner nya vägar för samarbete och lärande.

Vilket bra inlägg, Frida Lindén!

Skolsmedjan

Frida LindénIdag har jag tillbringat förmiddagen med några som jag, som gillar att vrida och vända på begrepp och föreställningar, utmana och tänka nytt. Idag grottade vi ner oss i kollegialt lärande. Det pirrar faktiskt lite i magen när jag på fler och fler ställen stöter på ord, tankar, handlingar, planer och organisationer som behandlar lärande på ett fint sätt. Där man minns Kapitel 1 och 2 i LGR11, där man vill uppnå något mer än goda resultat på PISA-rankingen.

Pedagogiska Magasinet nr. 1 2014

För mig är lärandet vackert, fritt, flödande. Vi lär av varandra. Barn lär av vuxna, pensionärer av tonåringar, svenskar av japaner, lärare av elever, pappor av förskollärare, statsministrar av scoutledare, rektorer av studenter och kristna av buddhister. Den övertygelsen gör min vardag som lärare fantastisk. Jag gör mitt bästa för att sammankoppla elever med författare, renhållningsarbetare, kroatier, fotbollsspelare och förskolebarn. Där det sker ett möte sker…

View original post 257 fler ord

Kommentera

