#Blogg100, hosta och www.slugt.se

Vilken dag…. hostar och läser och skriver. Och kollar Fb stup i kvarten. Vips dyker det upp ett inlägg av Helena Roth om #blogg100 i flödet. Jag har följt ett antal bloggar under året som varit med i detta och ofta tänkt att det kunde vara en utmaning. Speciellt som jag startade denna blogg för mer än ett halvår sedan utan att ännu ha kommit igång ”på riktigt”.

Jag anmälde mig direkt, så nu ska det väl bli fart på ”tankesamlandet”. Kul!

Lustigt är det hur saker ser t att trilla ur samma sammanhang. Har skrivit tidigare idag om vinsten i Tekniktävlingen (åk 6 på OMS) och hur jag ska sprida det goda görandet och lärandet ett sådant projekt ger möjlighet till. Hur göra när den egna skolan är svårlockad och är långt från att se och uppfatta möjligheter och vinster med förhållningssättet att skapa, lära, göra, planera tillsammans – elever – lärare – ….. även då plingar det till och ett nytt inlägg av Jerhov, – ”Är det spridningen som fattas?” landar. Känns allt som oftast som om skolengagemanget i media är på en gemensam kollektiv nivå. Med alla diskussioner i sociala media rör sig tankarna i samma banor hos väldigt många samtidigt. Häftigt. Brukar väl vara det som menas med ”Det finns ingen väg, men om många börjar gå blir det en väg”.

Det känns redan som om #blogg100 släppt loss lite mod och energi att skriva… har redan en anledning, även om det inte är start förrän 1/3.

Idag ska jag vara nöjd!

blogg100

One thought on “#Blogg100, hosta och www.slugt.se

Kommentera

